Citroën bedrijfswagen inrichting
>
Citroën Berlingo
Is dezelfde wagen als de Peugeot Partner en de Opel combo
Lengte 1
Een mooie rechte auto om in te richten. Links komt een stelling met een diepte waar 400mm bakken in passen. Aan de rechterkant kunt u kiezen voor een zelfde maat stellingkast of voor de speciaal voor deze wat smallere wagen ontworpen minder diepe kast die geschikt is voor 300mm bakken.
De stellingkasten zijn nog goed vanaf buiten de auto bereikbaar. Zo kan je het in de auto kruipen om spullen te pakken goeddeels bespaard blijven
Lengte 2 Berlingo
Verschil met de lengte 1 is dat de stellingenkasten een slag breder kunnen zijn. Daarbij geldt voor de diepte hier hetzelfde: er zijn twee opties met voor de rechterkant een bredere en smallere versie.
>
Citroën Nemo
Bij deze compacte bedrijfsbus is de stellingkast gemakkelijk van buiten de auto bereikbaar. prettig is dat u niet in de auto hoeft te kruipen om uw materialen te pakken.
Is er meer stellingruimte nodig dan is het mogelijk om te kiezen voor links en rechts minder diepe stellingkasten zodat er nog genoeg binnenruimte overblijft.
Wilt u nog meer materialen overzichtelijk opbergen dan kunt u de inrichting aanvullen met één of meerdere ladenbodems. Deze komt/komen dan onder de laadvloer die beschikbaar blijft voor overige lading.
Meest gebruikelijke uitvoeringen van ladebodems
Optie 1
Deze bestaat uit twee vloerlades over de gehele laadvloer met de opening aan de achterzijde van de auto. Als u veel in de stad moet zijn, is er vaak weinig ruimte bij het parkeren. Als dan de lades daardoor niet geheel uit te trekken vallen is het beter optie 2 te kiezen.
Optie 2
Hierbij worden 3 bodemlades onder de laadvloer geïnstalleerd. Twee lades hebben hun opening aan de achterzijde en 1 lade heeft de opening aan de zijkant. Zo is er minder ruimte om de auto heen nodig om de gehele laderuimte te bereiken.
>
Citroën Jumpy
Dit is dezelfde auto als de Opel Vivaro vanaf 2019, de Toyota ProAce en de Peugeot Expert
Lengte 1 (Compact)
In deze bedrijfswagen passen 3 stellingkasten. Van buitenaf zijn deze van buitenaf nog makkelijk te bereiken. De wagen is ruim en u kunt ook in- en uitstappen om spullen te pakken. Echter rechtop staan is er niet bij. De wagen is daarom niet geschikt om er een werkruimte met werkblad in te richten. Dat is eerder iets voor de Citroën Jumper.
Voordelige optie
In het voorstel wordt de ruimte optimaal benut met twee kasten voor 6 of 7 bakken per ligger. Een voordeligere optie, als iets minder bakkenruimte geen bezwaar is, kan gekozen worden voor één kast met 12 bakken per ligger. Dit scheelt een kast en daarmee kun je €330.= besparen.
Royale vloerlades
Wel kunt u denken aan royale vloerlades waar nog overzichtelijk extra spullen in meegenomen kunnen worden. Gebruikelijk is bij dit type auto 2 vloerlades achterin te plaatsen en 1 bij de schuifdeur onder de verhoogde laadvloer. Het voordeel van de vloerlades is dat er niet gereikt hoeft te worden maar dat de spullen buiten de auto uit de lades gepakt kan worden. Bijkomend voordeel is dat de laadvloer vrij blijft voor transport van andere zaken.
Ladingzekeringsstangen
Vaak worden de hier voorgestelde stellingkasten gecombineerd met spanstangen. Hiermee kan snel en veilig plaatwerk, platglas of een deur o.i.d. mee in de bus. De lading wordt tussen de stellingkast en de spanstang vastgezet.
Bakken/ kofferrek
De voorgestelde stellingkasten zijn erop berekend om bakken in te vervoeren. Ook valt eenvoudig een kofferrek te maken omdat er voorin links bij het tussenschot ruimte hiervoor beschikbaar is.
Lengte 2 (Standaard) Citroën Jumpy
Hier kunnen alle stellingkasten nog net een slag groter kunnen zijn dan bij de lengte 1 versie. Dit geldt behalve wanneer er een comfortschot in plaats van een standaardschot geplaatst is. In het eerste geval is er minder ruimte voor de stellingkast linksvoor.
Lengte 3 (Long) Citroën Jumpy
Hier geldt ook hetzelfde als voor de Citroën lengte 1 en lengte 2 waarbij daarbij de stellingkasten nog iets groter kunnen zijn. Ook hier is het goed te kijken of er een comfort- of standaardschot geplaatst is. Bij een confortschot blijft er namelijk minder ruimte in de laadruimte over en moet de kast linksvoor iets kleiner worden.
>
Citroën Jumper
De Jumper is gelijk aan de volgende types: de Fiat Ducato en de Peugeot Boxer.
Lengte 1
In deze volumebus passen prima links en rechts stellingen en blijft er daarnaast voldoende ruimte beschikbaar.
Ook zou u er aan kunnen denken om een mooie werkplek aan te laten leggen met opties als verlichting, stroom, berkenmultiplex werkblad, bankschroef, etc.
Houd rekening met resterend laadvermogen
Belangrijk is bij dit formaat bussen met inbouw rekening te houden met resterend laadvermogen en lichtgewicht materialen te gebruiken. De voorgestelde inrichting hier is lichter dan volledig aluminium inrichting en zeker dan een stalen inrichting, dus een goede optie.
Zijn er ook lades in de inrichting gewenst dan zijn lichtgewicht kasten van Finnerup een prima alternatief.
Lengte 2 Citroën Jumper
Hier geldt hetzelfde als voor de Citroën Jumper lengte 1 waarbij in de lengte 2 nog iets grotere kasten passen en het resterend laadvermogen nog belangrijker wordt.